Kontakt os

Vil du vide mere, om hvad vi kan gøre for din forretning?

Dit navn (obligatorisk)

Din e-mail (obligatorisk)

Emne

Din meddelelse

Sign up to our newsletter

I fokus – Big data

I takt med at mængden af tilgængelig data øges, tages flere beslutninger baseret på genererede data-drevne analyser. Det er dette, som er essensen af Big Data. Det er vigtigt, at forstå Big Data ikke blot kan lagre store mængder af data, men derimod handler om at finde en intelligent metode til at anvende data og skabe et udbytte ud fra dette.

Det handler altså om, at kunne finkæmme store mængder af data og kombinere data fra flere forskellige kilder, for at få et mere omfattende billede af virksomheden. Tilsyneladende ligegyldig data, kan blive vigtigt når det kombineres med data fra andre kilder. For mange forretninger indebærer Big Data både udfordringer og muligheder. Eksisterende IT-strukturer og -processer kan ofte begrænse muligheden for, at kombinere data fra forskellige kilder og hurtigt anvende ny tilgængelig data.

Big Data i Optilons tilbud

Indenfor FMCG øges tilgangen til data hurtigt, i takt med at mange leverandørvirksomheder får kontrol over den samlede forsyningskæde, hele vejen frem til hylden i butikken. En måde at drage fordel af dette store udbud af struktureret Big Data, samt skabe væsentligt højere prognosesikkerhed, er ved hjælp af ToolsGroups funktionalitet i Machine Learning, Trade Promotion Forecasting. Med hjælp fra denne funktionalitet er det muligt at komme frem til hvilke faktorer, som påvirker effekten af en kampagne (opdrift) og fra den viden, kan der hurtigt skabes regler, som kan anvendes til at forudse fremtiden.

Et andet eksempel på Big Data indenfor dette område, er konsolidering af globale salgsdata. Formålet er at understøtte vigtige beslutninger og at være tæt på kundens efterspørgsel, for hurtigere at  opdage små forandringer tidligt. Læs gerne mere om dette under Demand Sensing .

Flere og flere mener inden for området, at en vellykket beslutning bygger på information og data-drevne analyser snarere end følelser. Supply Chain Design Takket være at det nu er muligt at konsolidere, lige så vel som optimere og analysere store mængder af salgsdata, vælger flere at investere i både software og kompetencer indenfor dette område og skabe deres egen platform indenfor Supply Chain Design..

En vigtig komponent, for at kunne udnytte de store mængder af tilgængelig data på en intelligent måde, er at kunne konsolidere data fra flere forskellige datakilder, så let som muligt. For at gøre arbejdet lettere, samt undgå at vigtige projekter stoppes på grund af dette, tilbyder vi et enkelt, men effektivt produkt som konsolidere alt din data, uden du behøver at spilde tid på programmering og strukturering af disse data.

Del