Kontakt os

Vil du vide mere, om hvad vi kan gøre for din forretning?

Dit navn (obligatorisk)

Din e-mail (obligatorisk)

Emne

Din meddelelse

Sign up to our newsletter

E-handel, detailhandel og grossist

Gennem virkelig at forstå dine kunders købeadfærd, kombineret med indsigt omkring dine produktegenskaber, kan Optilon forsyne dig med muligheden for at identificere de mest effektive kampagner, garantere tilgængelighed for produktet, forbedre dækningsgraden og øge salget.

I det daglige er dine produkter, priser og tilgængeligheden ikke mere end et museklik fra let at kunne sammenlignes med dine globale konkurrenter. Uanset om du har et oplæg omkring e-handel, omni channel, detailhandel eller som grossist er konkurrencen benhård. Dine kunder forventer hurtige leverancer på tværs af alle geografiske sektorer og ikke mindst til lavest mulig pris. Det er endda nødvendigt at tilpasse en unik kundeoplevelse i form af at udvide og præsentere produkter og løbende forbedre dit søgemaskineresultat. Der findes også en stor andel data, som skal hjælpe dig, men spørgsmålet er bare – hvordan? I en sådan situation er det nemt at se på sagen som umulig, hvilket tit kommer af at du ikke forbereder dig på nytænkning i din måde at arbejde på.

Optilon er specialiseret i at hjælpe dig at omdanne data til viden og stille det til rådighed for beslutningstagere. Vi kombinerer vores erfaring og din viden sammen med standard applikationer for avancerede analyser og optimering af din supply chain. Det betyder at vi kan hjælpe dig at forstå fremtidig efterspørgsel og hvilke aktiviteter, som behøves for at øge salget. Samtidigt optimerer vi dit lager så du får god styr på dit tidsforbrug.

Når du fokuserer på at øge salget forsyner vi dig med information som:

  • Hvilke andre kampagnetiltag som rabatter, annoncering og ekstra synlighed har reel påvirkning på salget og i hvilken grad?
  • Hvordan bør du kombinere disse indenfor kommende kampagner for at øge salget til dine forskellige typer af kunder og hvor meget salg kan du forvente?
  • Hvilke produkter og tilbud bør eksponeres for den individuelle kunde for at forbedre kundeoplevelsen.

I disse tilfælle har vi erfaring i at håndtere store mængder data. Vores løsninger anvender avancerede analyser for at finde sammenhæng som er umulige at opfatte for det menneskelig øje. En sådan indsigt kan konverteres til beslutninger, når fremtidige kampagner, loyalitetsprogram og nyhedsbrev skal defineres. For at forbedre dækningsgraden arbejder vi med specialer indenfor serviceoptimering for at kunne imødekomme de forskellige spørgsmål, disse procedurer adskiller sig helt fra traditionelle metoder som ABC-klassificering. Vores processer er ordentlige automatiserede og passer derfor udmærket til forretningsområder med store forskelle i produktsortimentet eller en stor spredning af produkt porteføljer. Specielt egnet er dette til store mængder produkter, bred spredning i kundernes efterspørgsel, store volumen af lave omsætningstal, en svag efterspørgsel eller kort produktcyklus. Gennem dette kan vi identificere hvilke niveauer af sikkerhed du behøver for at garantere tilgængelighed hen over tiden og til lavest mulige omkostninger.

For mere information – læs venligst mere her serviceoptimering.

Læs også vores artikel om “Høje krav til tilgængelighed indenfor handel“.

Del