Kontakt os

Vil du vide mere, om hvad vi kan gøre for din forretning?

Dit navn (obligatorisk)

Din e-mail (obligatorisk)

Emne

Din meddelelse

Sign up to our newsletter

Fødevarebranchen

Optilon har gode erfaringer med at arbejde for nogle af de største fødevareselskaber i Norden. De har givet os indsigt i, hvordan planlægningsprocessen og operationelle strategier bør udformes, for på bedst mulig måde, at tilpasse sig lokale udfordringer, samt den globale konkurrence.

Få brancher udsættes for samme konkurrence som fødevarebranchen. De statiske beslutningsprocesser omkring kampagner, samt afvejningen mellem egne produkter og butikkens varemærker, kræver fuld kontrol og forebyggelse af kannibalisering i produktporteføljen. Kombinationen af synlige sæsoner, begrænset holdbarhed og behovet for det rette produktmiks, betyder øget behov for at finde en optimal løsning, for at forblive konkurrencedygtig, samtidigt med at marginalerne er under konstant pres.

Vi på Optilon er specialiserede i at hjælpe, til at finde den optimale balance mellem udbud og efterspørgsel. Med vores tilgang, EN PLAN, kan vi hjælpe dig med at få en strømlinet planlægningsproces. Med støtte fra det rigtige IT-værktøj, muliggøres en scenariedrevet S&OP-proces, som udføres på daglig basis, for at give beslutningsstøtte til produktmiks og optimale lagerniveauer. Vores erfaring kan hjælpe dig med at finde det rette produktmiks, og derigennem stabiliserer vi produktionen, samtidigt med at vi tager højde for servicemålet med lavest mulige lagerinvestering.

 Vi arbejder med vores unikke metode “serviceoptimering”, hvilket skaber forståelse for bevægelsen i dit firmas efterspørgsel, på et helt andet niveau end traditionelle metoder for prognoser og efterspørgselsplanlægning. Da processen er højst automatiseret, passer den perfekt til en virksomhed med store sæsonsvingninger og mange kampagner. I dette miljø kan vi tilbyde dig indsigt i hvilket sikkerhedslager du behøver, for at kunne garantere tilgængeligheden over tid til lavest mulige omkostninger, uden at holdbarheden trues. Totalt set skaber det bedre indtjening for dig.

 Når du fokuserer på at øge salget, giver vi dig et informationsgrundlag i form af: Hvilke kampagne emner som rabatter, annoncering og eksponering, gør en virkelig forskel for dit salg og hvor meget? Hvordan er det mest hensigtsmæssigt at kombinere dem inden for kommende kampagner, for at øge salget til dine forskellige typer af kunder, og hvor meget ekstrasalg kan du forvente dig?

For mere information, se venligst  supply chain planlægning.

Vil du vide mere om vores tilbud til virksomheder i fødevareindustrien?

Kontakt gerne Jim Thulin på
+46 733 73 88 12 eller jim.thulin@optilon.se

Del