Kontakt os

Vil du vide mere, om hvad vi kan gøre for din forretning?

Dit navn (obligatorisk)

Din e-mail (obligatorisk)

Emne

Din meddelelse

Sign up to our newsletter

Avanceret analyse

Hvorfor bør forsyningskæden være baseret på advanced analytics?

Har du vanskeligt ved at finde ud af, hvilken effekt dine kampagner har på salget? Ved du, hvilke kampagner du skal køre for at få mest muligt ud af dit marketingbudget? Kan du øge salget gennem overvågning af de sociale medier eller andre digitale aktiviteter? Er vejret en vigtig faktor for din forretning og noget, der skal tages højde for i forbindelse med prognoseprocessen? Kan du forudsige, om nye produkter vil få succes eller ej lige efter lanceringen?

Er dine data gode nok til at kunne bruges som beslutningsgrundlag?

Alle ovenstående spørgsmål kan besvares ved hjælp af avanceret analyse og det særlige område kaldet Maskinlæring.Maskinlæring er en version af AI (kunstig intelligens), som for nylig er blevet et selvstændigt vidensområde.Maskinlæring er ikke noget nyt koncept, men de datamængder, der genereres og gøres tilgængelige i de nuværende ERP- og CRM-systemer, datalagre osv. i kombination med ydeevne og udgifter til hardware har pludselig givet nye muligheder for at skabe forretningsværdi (øgede indtægter samt færre omkostningerne og risici).

Kernen i Optilons arbejde

Maskinlæring er en matematisk fremgangsmåde inden for avanceret analyse, og optimering (lineær programmering og lineær blandet heltalsprogrammering) og heuristik er andre velkendte metoder. Avanceret analyse er kernen i alt Optilons arbejde og en del af vores DNA. Ved at samarbejde med Optilon får du adgang til verdensførende teknologi inden for avanceret analyse, som virkelig kan gøre en forskel i det nuværende konkurrenceprægede marked. Virksomheder som Uber, Amazon, Netflix med flere har den finansielle styrke til at tiltrække de bedste talenter og lave deres egne kompetencecentre inden for avanceret analyse med egenudviklede applikationer til maskinel indlæring. De fleste virksomheder er nødt til at bruge en anden strategi. Medarbejderne har brug for at kunne anvende maskinel indlæring i deres daglige arbejde uden nødvendigvis at have en videregående uddannelse i datavidenskab.

Optilon hjælper dig med at finde den bedste metode til den konkrete planlægningsudfordring, du står over for, og indarbejde den i forretningsprocesserne.

Deskriptiv analyse

Deskriptiv analyse er et analyseområde, der er tæt knyttet til hovedområderne inden for advanced analytics, præskriptiv og prædiktiv analyse. En analysetype, der beskriver og visualiserer. Optilon arbejder også med deskriptive analyser inden for  visualisering af forsyningskæden.

Vil du vide mere om emnet? Læs indlæggene om  advanced analytics  og  prædiktiv analyse  på Optilon Academy.

Vil du vide mere?

Kontakt gerne Lars Villads Krogh på +45 261 445 45 eller lars.krogh@optilon.dk.

Lars Vllads Krogh

Del