Demand Sensing handler om at forstå det specielle for hvert produkts efterspørgsel og er grundlaget for vores moderne og unikke koncept for lagerstyring.
Kernen i Demand Sensing ligger i adgangen til detaljer vedrørende kundeadfærd og brug af matematiske algoritmer, der analyserer dette. Mønstre og tendenser, der ellers ikke kan registreres, bliver synlige. Downstream efterspørgselsdata, såsom kunde- og kanaldata, bruges til at identificere tendenser i efterspørgslen, levere avancerede advarsler om problemer og mindske kløften mellem planen og virkelighed i forsyningskæden. Jo hurtigere afvigelser kan identificeres, desto hurtigere og smartere kan virksomheden reagere.
Demand Sensing importerer dagligt efterspørgselsdata, vurderer hurtigt ændringer i efterspørgsler sammenlignet med et etableret efterspørgselsmønster og evaluerer den statistiske betydning af ændringen. Via dette udfører Demand Sensing kortsigtede prognosejusteringer automatisk ved hjælp af sandsynligheder i mønstergenkendelse og forudsigelsesanalyse.
Eksempler på efterspørgselsdata, der kan anvendes til Demand Sensing:
Læs mere om vores tilbud i Serviceoptimering.
Kontakt gerne Optilons salgschef Jens Stenquist på +46 709 379 285 eller jens.stenquist@optilon.se.