Kontakt os

Vil du vide mere, om hvad vi kan gøre for din forretning?

Dit navn (obligatorisk)

Din e-mail (obligatorisk)

Emne

Din meddelelse

Sign up to our newsletter

Optimere service og reducer kapitalbindingen

For at løse vores kunders problem på det taktiske niveau handler det ikke mindst om at arbejde med prognose og efterspørgsels planlægning samt lageroptimering for på et mere tilfredsstillende plan at kunne håndtere efterspørgsel og tilgængelig forsyning

Vores koncept Serviceoptimering stammer fra et samlet overordnet mål med henblik på serviceniveau og er derfor udpræget traditionel lagerstyring. Et individuelt serviceniveau mål beregnes for hver SKU-lokalisering på en sådan måde, at det overordnede mål opnås. Det sker vedat de rigtige artikler får et højt serviceniveau og at de artikler, som er dyre at holde på lager (set ud fra hvor mange kunder som bliver serviceret) får et lavere serviceniveau.

Lageroptimering er ikke kun anvendeligt for at kunne sætte niveauer på reservedele som vanskeligt kan kontrolleres (Eftermarked Service), men også indenfor en produktionsvirksomhed for at kunne stadfæste niveauer på komponenter og slutartikler på samtlige lagerniveauer i selskabets forsyningskæde. Med hjælp af lageroptimering kan der både beregnes korrekte lagerniveauer for hver særskilt SKU-lokalisering ud fra det specifikke behovsmønster og samtidig få en optimalt beregnet prognose og dermed  et beregnet opfyldningsinterval.

Eftersom der findes en indbygget variation i leveringstid og efterspørgsel findes der altidet interval hvor opfyldningsforslag kan variere for at kunne opfylde det overordnede mål for serviceniveauet. Totalt set giver vores løsninger indenfor prognose, behovsplanlægning og lageroptimering helt nye muligheder for at arbejde medordrehistorik, markedsintelligens og andre ligende forhold.

Del